Zespół artystyczny:
aktor | inscenizacja | wykonanie
W Banialuce od 1 września 1985 roku.
Absolwent Studium Aktorskiego Teatrów Lalkowych w Będzinie.
Ważniejsze role:
„Samotność”, „Siała baba mak”, „Balladyna”, "Martwe słowa", "Król umiera", „ Mała Syrenka”, „Wąż”.
Ważniejsze nagrody:
Wyróżnienie honorowe Jury XII Międzynarodowych Toruńskich Spotkań Teatrów Lalek dla zespołu aktorskiego za kreację zbiorową w spektaklu „Siała baba mak” Krystyny Miłobędzkiej w reżyserii Jacka Malinowskiego.
Nagroda 26. Ogólnopolskiego Festiwalu Teatrów Lalek w Opolu – Nagroda aktorska im. Władysława Jaremy w dziedzinie animacji lalkowej (przyznana przez Sekcję Teatrów Lalkowych Związku Artystów Scen Polskich) dla zespołu Teatru Banialuka za role w widowisku „Złoty klucz” Jana Ośnicy w reżyserii Janusza Ryla-Krystianowskiego.
Nagroda Jury VI Międzynarodowego Festiwalu Sztuk Współczesnych dla Dzieci i Młodzieży KON-TEKSTY 2013 w Poznaniu dla realizatorów przedstawienia „Złoty klucz” Jana Ośnicy z Teatru Lalek Banialuka za twórcze przywołanie klasyki teatru lalek.
Nominacja do „Ikara 2014” – Nagrody Prezydenta Miasta Bielska-Białej w dziedzinie kultury i sztuki za wybitną dotychczasową działalność.
Nagroda Bielskiego Koła ZASP – Laur im. Dembowskiego za rolę tytułową w spektaklu „Wąż” Marty Guśniowskiej w reżyserii Janusza Ryla-Krystianowskiego.
Galeria zdjęć
Przedstawienia
Rok 2015-03-27
Rok 2014-03-27
Rok 2012-03-27
Rok 2007-09-25
Rok 2006-03-27
Rok 2005-11-30
Rok 2013-03-27
Rok 2018-03-27
Rok 2019-01-26
Dyplom Specjalny (przyznany w ramach Nagrody Ikar 2019) dla Zespołu Aktorów spektaklu „Tuwim i…” w składzie: Małgorzata Bulska, Maria Byrska, Magdalena Obidowska, Lucyna Sypniewska, Dagmara Włoszek, Władysław Aniszewski, Konrad Ignatowski, Włodzimierz Pohl, Ziemowit Ptaszkowski, Tomasz Sylwestrzak. W przedstawieniu tym aktorzy tworząc w poszczególnych scenach wyraziste indywidualne kreacje potrafią jednocześnie być dla siebie świetnymi partnerami, utalentowanymi wokalnie i choreograficznie. Ich kunszt i niezwykłe wyczucie sprawiają, że teksty Juliana Tuwima brzmią z bielskiej sceny świeżo i odkrywczo.